2011. december 30., péntek

Rozsos pogácsa

Kipróbált, tuti recept der Chef blogjáról. Egyszerű és gyors. Szilveszterre ajánlott. Jó kis sörkorcsolya. :)


Hozzávalók:
300 g liszt (200 g teljes kiőrlésű rozsliszt, 100 g fehér rozsliszt)
100 g vaj
1 cs sütőpor (12g)
150 g joghurt
1 egész tojás
1 púpozott tk só
bors
szezámmag, lenmag, napraforgómag (ízlés szerint 2-3 ek)
+ 1 tojás a megkenéshez

Elkészítés:
Rozsos pogácsa
A lisztben elkevertem a sütőport, a magokat, a sót és borsot. A tejfölt összekevertem a tojással. A lisztbe mélyedést csináltam és beleöntöttem a joghurtos tojást, köré pedig a vajat apró darabokban.
Jó alaposan összedolgoztam a tésztát. Hatszor kinyújtottam, meghajtogattam. Késsel hosszába, keresztbe, átlósan, bevagdostam. (Feles pohárral) kiszaggattam. Picit "formáztam".
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem, megkentem tojással és előmelegített sütőben 180˘C-on kb. 15 percig aranybarnára sütöttem.

+ egy hőálló edénybe vizet helyeztem és már az előmelegítés során a sütőbe helyeztem. A gőzfürdő különösen jót tett a pogácsáknak. 

Tejföllel is kipróbáltam a receptet, úgy sem rossz, de azt hiszem joghurttal az igazi! :) Ráadásul valamilyen okból kifolyólag 4 db elkeveredett a többitől és nem száradt ki!! Szóval az én tesztemen átment. És a Tiéteken? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése