2011. december 20., kedd

Gyöbéres szív

Ez egy igazán finom és egyszerű karácsonyi sütemény. Legjobb friss gyömbérrel készíteni. :)

Gyömbéres szívek csokoládémáz előtt
Hozzávalók:

200 g liszt (80g teljes kiőrlésű rozsliszt, 120g világos rozsliszt)
120 g vaj
70 g méz
50 g cukor
1 egész tojás
1 csomag vaníliás cukor
1 tk reszelt gyömbér (vagy por)
50 g keményítő
1 tk sütőpor
csipet só

Díszítéshez:
200 g étcsokoládé
20 g jégcukor

Elkészítés:
Elkevertem a lisztet a keményítővel és a sütőporral. Egy másik tálban összekevertem a vajat, a cukrot és a tojást. Hozzáadtam egy csipet sót, a vaníliás cukrot és a reszelt gyömbért. A kapott masszába kanalanként bedolgoztam a lisztes keveréket. A tésztát fóliába csomagoltam és minimum 3 órára betettem a hűtőszekrénybe.
Miután letelt a pihenő idő, még egyszer átgyúrtam a tésztát. Belisztezett nyújtódeszkán 1/2cm vastagságúra kinyújtottam és szív alakú süteményes formával kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem. A sütő középső sínére téve, 180°C-on 10 percig sütöttem.
Miután megsült a sütemény, rácson hagytam kihűlni. Olvasztott csokoládéval (vízfürdő felett olvasztottam fel) vontam be  a szíveket.
Nekem sajnos nem volt jégcukrom, így ez lemaradt róla, de ha lett volna, akkor a friss, meleg csokira kell rászórni, hogy beletapadjon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése