2011. december 19., hétfő

Narancsos-vaníliás kifli

A vaníliás kiflik közül nekem eddig ez ízlett a legjobban. A narancs különösen megbolondítja ezt a nagyon egyszerű receptet. Csak ajánlani tudom! :)

Narancsos-vaníliás kifli

Hozzávalók:
200 g liszt (80 g teljes kiőrlésű rozsliszt, 120 g világos rozsliszt)
175 g vaj
40 g méz
40 g cukor
2 tojássárgája
100 g darált mandula
2 narancs reszelt héja
1 cs vaníliás cukor
1 tk sütőpor
70 g porcukor

Elkészítés: 
A lisztet összekevertem a sütőporral és a mandulával. A tojássárgáját elkevertem a mézzel, a cukorral és 1 narancs reszelt héjával. A tojásos masszát hozzáadtam a liszthez és kis darabokban a vajat is. Jól összegyúrtam. 
2 db (3cm átmérőjű) rudat formáltam belőle, fóliába csomagoltam és minimum 1 órán át a hűtőben pihentettem.
Pihentetés után kb. 1 cm széles szeleteket vágtam a tésztából és kifliket formáztam belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem és előmelegített sütőben 160°C-on 10-15 percig sütöttem.
Miután megsültek a kiflik, beleforgattam a narancshéjas porcukorba, majd alufóliával bélelt fém dobozba helyeztem és a maradék narancsos porcukrot rászórtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése