2013. szeptember 23., hétfő

Mediterrán vöröslencse-leves

Azt hiszem azt már írtam, hogy szeretem a gyors és egyszerű leveseket. Ha te is, akkor ezt szeretni fogod! :) Ahogy egyre jobban hajlunk bele az őszbe, annál inkább vágyom újra egy jó meleg levesre. Ebben a mostanában minden benne van, még egy kis nyár a friss bazsalikom aromájában, illetve a paradicsom édes ízében, ugyanakkor már ott van az ősz a melegítő lencsében. 

Hozzávalók:
250g Vöröslencse
1 vöröshagyma
1 szál sárgarépa
4-5 db kis darabokra vágott paradicsom
1/2 doboz paradicsom szósz
1 liter víz
1 tk só
bors
1 babérlevél
1 csipet kakukkfű
1 csipet zsálya
1/2 mokkás kanál oregánó
Kevés olaj (kb. 1 ek)
Néhány levél friss bazsalikom
Tejföl

Elkészítés:
Az olajon megpároltam az apróra vágott vöröshagymát, hozzáadtam a karikára vágott sárgarépát és a paradicsomot és a szószt. Megsóztam, megborsoztam és beleszórtam a többi száraz fűszert. Kb. 5 percig lefedve pároltam.
Felöntöttem 1-1,2l vízzel. Felforraltam a levest és alacsony lángon mintegy 5-7 percig gyöngyöztettem. Majd hozzáadtam a vöröslencsét és még 7-8 percig főztem.
Miután a répa és a lencse is megfőtt, levettem a tűzről a levest.
 
Tálaláskor aprított friss bazsalikomot és egy kanál tejfölt tettem a tetejére.

Télen lehet csalni egy darabos konzerv paradicsommal a "valódi" és a szósz helyett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése