2012. február 27., hétfő

Brokkoli leves pirított mandulával

Újabb leves a terítéken. Szeretem, mert nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető.

Brokkoli leves pirított mandulával
Hozzávalók:
1/2 kg brokkoli
1 szál sárgarépa
1  krumpli
1/4 karalábé
1/4 zeller (kisebb gumóból)
1 vöröshagyma
30 g vaj
1,2 l víz
2 babérlevél
1 tk kakukkfű
só, bors
szerecsendió

+ 40-50 g pirított szeletelt mandula 

Elkészítés:
Vajon megpároltam az apróra vágott vöröshagymát, hozzáadtam a karikára vágott sárgarépát és kb. 5 percre lefedtem.
Felöntöttem 1,2 l vízzel, hozzáadtam a karalábét, a zellert és a rózsáira szedett brokkolit, majd befűszereztem (1 tk sóval, 1 tk kakukkfűvel, 2 babérlevéllel és egy kis borssal).
Felforraltam a levest és alacsony lángon mintegy 5-7 percig gyöngyöztettem. Majd hozzáadtam a kockára vágott krumplit és még 7-8 percig főztem.
Miután a krumpli is megfőtt, levettem a tűzről a levest. Hagytam kicsit kihűlni. Kivettem a babérleveleket és kis adagokban - néhány krumpli kivételével - az egészet összeturmixoltam. Végén belereszeltem egy kis szerecsendiót.

Pirított mandulával kínáltam, ami nagyon feldobta ezt az egyszerű levest. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése